Ha gyorsan, egyszerűen elkészíthető reggelit szeretnénk, mely nem csak laktató, de nagyon egészséges is, érdemes kipróbálnunk a chia pudingot. A pudingot készíthetjük édesen vagy aki úgy szereti, natúran, ízesíthetjük gyümölcsökkel, magvakkal, vagy az édes szájúak egy kis házi lekvárral is feldobhatják.

Hozzávalók:

  • 4 dl növényi tej (tehéntejből is készíthető)
  • 4 dkg chia mag
  • Ízlés szerint édesítő, cukor vagy méz
  • A szezonnak és ízlésünknek megfelelő gyümölcs

Elkészítés:

A chia magot elkeverjük a tejjel, és hozzáadjuk az édesítőszert.

Hogyha gyorsan szeretnénk elfogyasztani, akkor alacsony lángon, kavargatva addig főzzük, amíg a chia magok megpuhulnak, és magukba szívják a tejet.

Ha ráérünk, mert csak másnap szeretnénk elfogyasztani a chia pudingot, akkor a hideg tejjel és az édesítőszerrel összekeverve éjszakára betesszük a hűtőszekrénybe, és másnap reggel fogyasztjuk.

A puding tetejére tehetünk friss gyümölcsöt (pl. banán, áfonya, eper), aszalványokat vagy magvakat. Ha úgy jobban szeretjük, a gyümölcsöt meg is párolhatjuk mielőtt a pudingba tesszük (pl. alma, barack, körte).

A kép forrása: https://www.pexels.com/hu-hu/ – Roman Odintsov